سرور چیست و چه کاربردی دارد ؟

یک سرور ماشینی در شبکه است که تمام خصوصیات یک کامپیوتر معمولی را در سطح قویتری از تجهیزات و کارکرد و بازدهی داراست و می تواند همزمان سرویس های در خواست شده از سوی کاربران را پردازش کرده و بر اساس وظیفه محول شده به آن نتیجه را به سوی کاربر شبکه باز گرداند. اهمیت وجود سرور در یک شبکه ای از کامپوتر ها به این دلیل است که حجم عظیمی از کارها بدون نیاز به دخالت کاربر انجام می پذیرد . یک سرور می تواند حجم بزرگی از داده ها و اطلاعات را در خود ذخیره کرده تا در صورت لزوم آن ها باز یابی شوند . با توجه به سرویس هایی که می تواند بر روی یک سرور نصب شود ، سرور می تواند در شبکه ای از کامپوتر ها ، مدیریت کاربران آن ها را انجام دهد. کاربرانی که در شبکه حضور دارند و احتمالاً بر اساس نوع کار و وظایفشان به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و هریک بر اساس نیازشان از داده ها استفاده خواهند کرد. وظایفی از قبیل مدیریت اجازه دسترسی به داده ها ، اجازه حذف داده ها واجازه بروز رسانی آن ها از وظایف معمول یک سرور است. باتوجه به وظیفه اخیر ، از مهترین وظایف سرور تامین امنیت مورد نیاز در شبکه است . یک سرور باید امن باشد و محیط امنی را در شبکه ایجاد کند تا بتواند از ورود کاربران غیر مجاز جلوگیری کرده و احیاناًً مدیریت شبکه را از وجود حمله های درون و بیرون شبکه ای آگاه کند. بعداً در مورد سرویس های دیگری که می توان بر روی سرور نصب کرد تا بتواند کارهای متفاوتی را انجام دهد صحبت خواهد شد.
اصلی ترین مشخصه اختصاصی یک سرور در سرعت پردازنده آن نهفته است و اولین ویژگی پیش از حافظه ، فضای دیسک ، پهنای باند یا دیگر مشخصات سرور است که می بایست درنظر گرفته شود. هرچه پردازنده قدرتمندتر باشد، سرور عملیات های همزمان را بهتر انجام خواهد داد.هم اکنون پردازنده های شرکت های Intel و AMD به طور چشم گیری در سرور ها استفاده می شوند. به فراخور نوع سرور و کارایی مورد نیاز ، از پردازنده های چند هسته ای می توان در سرور ها استفاده کرد.
دیگر مشخصه سرور داشتن حاقظه Ram مناسب با عملکرد آن است. یک سرور باید مقدار حافظه موقت کافی در اختیار داشته باشد تا بتواند اعمال هم زمانی که بر عهده دارد را بخوبی انجام دهد.
با توجه به حجم وسیعی از داده ها که قرار است بر روی یک سرور نگه داری شود ، وجود فضای مناسب و کافی ایجاب می کند که یک سرور از هارد هایی با حجم بالا استفاده کند. بسیاری از سرور ها همچون سرور های شرکت HP قابلیت جایگذاری هشت هارد دیسک را دارند. با توجه به ظرفیت 500 گیگاباتی هر کدام از این هارد ها ، این سرور می تواند اطلاعاتی تا 4 ترا بایت را در خود جای دهد. بدیهی است که تهیه پشتیبان از این اطلاعات ضروری به نظر می رسد. در صورتی که نیاز باشد تا از اطلاعات یک دیسک موجود در یک سرور یا هر دستگاه دیگری که بسیار مهم و حیاتی می باشند یک پشتیبان وجود داشته باشد ، از Raid استفاده می شود.
در بسیاری از موارد پیش می آید که هارد دیسک مربوط به سرور خراب می شود و در صورتی که آن سرور وظیفه مهمی در شبکه داشته باشد مسلما آن شبکه با مشکل مواجه می شود. در این صورت می توان گفت عملا کار شبکه مختل خواهد شد و بسیاری مشکلات به وجود خواهد آمد. حال اگر سیستم Raid بر روی هارد دیسکهای یک دستگاه فعال شود می شود از این مشکل جلوگیری کرد. با این کار یک Fault Telorance برای هارد دیسک ایجاد شده است.
Raid قابلیت دسترسی چندگانه به چند دیسک به طور همزمان را مهیا می کند و این باعث می شود که ابتدا خطر از دست دادن اطلاعات که قبلا بر روی یک دیسک بود از بین برود و همچنین زمان دسترسی بهبود یابد. به طور معمول Raid در فایل سرور های بزرگ ویا تراکنش در سرورهای برنامه های کاربردی زمانی که Fault Telorance و زمان دسترسی اهمیت دارد استفاده می شود.
بر اساس نوع سرویسی که مورد نیاز است ، سرور ها به چندین دسته گوناگون با کارایی متفاوت تقسیم می شوند

،سرور چیست منظور از سرور چیست؟، ،راه اندازی سرور کامپیوتر سرور، ،کیس سرور چیست مشخصات کامپیوتر سرور، فروش سرور، hp دست دوم فروش سرور ml، فروش آنلاین سرور hp، فروش سرور استوک، فروش محصولات سرور، فروش انواع سرور، خرید سخت افزار سرور، قیمت سرور hp dl380 g9، فروش آنلاین سرور hp، قیمت سرور hp dl380 g9، مشخصات فنی سرور hp dl380 g9، خدمات سرور hp، تعمیرات سرور hp، مشخصات سرور hp، قیمت سرور hp g10، فروش سرور hp، قیمت سرور dl380 g9، مشخصات فنی سرور hp dl380 g9، قیمت سرور hp dl380 g8، قیمت سرور hp dl380 g10، ،hpe proliant dl380 gen9 قیمت قیمت سرور hp dl380 g7، فروش آنلاین سرور hp، چراغ های سرور hp،

Notice: Undefined index: tj_shopping_cart in /home/amolwebc/domains/tjgostar.com/public_html/public/footer.php on line 10 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/amolwebc/domains/tjgostar.com/public_html/public/footer.php on line 10 0
سبد خرید
Design & Programming byHinext Group تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت تجارت گستر می باشد