رم چیست ؟ هارد چیست ؟

رم (RAM) چیست؟

RAM مخفف Random Access Memory و در لغت به معنی دستيابي تصادفي به حافظه می باشد. رم حافظه‌اي قابل خواندن و نوشتن مي‌باشد که اصولا اطلاعات و داده‌هاي مربوط به هر برنامه‌ كه مي‌خواهد در سرور اجرا شود، روي RAM قرار مي‌گيرد.

میزان RAM سروردر مواقعي كه كاربر نياز به اجراي چندين برنامه به طور همزمان يا برنامه‌هاي سنگین را دارد تأثير به سزايي در سرعت پردازش اطلاعات خواهد داشت.

 

پهنای باند (Bandwidth) چیست؟

پهنای باند (Bandwidth) به میزان اطلاعاتی است که در طول ماه توسط سرور یا سایت شما می تواند رد و بدل شود گفته می شود.

این انتقال اطلاعات می تواند از طریق پروتکل های Http و Ftp و Pop3 و ... صورت بپذیرد.
بازکردن صفحات سایت شما توسط کاربران اینترنت بخشی از میزان مصرف پهنای باند شما می باشد.

 

 

هارد (H.D.D) چیست؟

H.D.D مخفف Hard Disk Drive و در لغت به معنی درایو سخت افزاری می باشد.

هارد یک حافظه دائمی است و به صورت دیجیتالی رمزنگاری شده اطلاعات را روی سطح مغناطیسی دیسک های خود ذخیره می کند. شما به میزان ظرفیت هارد خود می توانید اطلاعات بر روی سرور ذخیره کنید.

 

RDNS چیست؟

RDNS مخفف Reverse Domain Name System می باشد و عملی کاملا مخالف DNS انجام می دهد و وظیفه آن تبدیل IP به اسم دامنه می باشد.

یکی از مهم ترین موارد استفاده RDNS معرفی IP سرور به سرویس دهنده های ایمیل به عنوان IP معتبر می باشد تا از عدم پذیرش و اسپم شدن ایمیل های ارسالی جلوگیری شود.

 

دامنه (Domain) چیست؟

نام دامنه یا دومین (Domain) نامی است که وب سایت شما در اینترنت با آن شناخته می شود فرض کنید آدرس سایتی www.google.com باشد در این صورت قسمت بعد از www یعنی  google.com اصطلاحا Domain یا دامنه نامیده می شود.اين نام از تركيب 3 الي 64 حرف ، عدد يا خط تيره (بدون فاصله) تشكيل مي گردد.

کلیه دامنه ها زير نظر يك موسسه (ICANN)صادر مي شوند اما پسوندهاي گوناگون ممكن است ثبت کننده های (Registrar) گوناگون داشته باشند.به عنوان مثال فیزیک نظری جمهوری اسلامی ایران(Nic.ir) ثبت کننده انحصاری دامنه های پسوند IR می باشد.

 

سیستم عامل (OS) چیست؟

OS مخفف Operating System و در لغت به معنی سیستم عامل می باشد.

سیستم عامل، یك نرم افزار است که امکان ایجاد ارتباط بین كاربر و سخت افزار و اجرای تمامی برنامه های کامپیوتری را فراهم می آورد. سیستم عامل بستر اجرای برنامه های کابردی می باشد که با سازماندهی و کنترل منابع سرور امکان استفاده بهینه از کلیه ظرفیت های سرور را مهیا می سازد.

 

Notice: Undefined index: tj_shopping_cart in /home/amolwebc/domains/tjgostar.com/public_html/public/footer.php on line 10 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/amolwebc/domains/tjgostar.com/public_html/public/footer.php on line 10 0
سبد خرید
Design & Programming byHinext Group تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت تجارت گستر می باشد