پچ پنل چیست و چه کاربردی دارد ؟

پچ پنل چیست ؟
 

پچ پنل یکی از تجهیزات غیر فعال شبکه می باشد که در راه اندازی یم شبکه و بستن رک به آن نیاز مبرمی می باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با پچ پنل و انواع پچ پنل در شبکه های کامپیوتری به صورت تصویری آشنا شوید.

 

پچ پنل
انواع پچ پنل

پچ پنل چیست و چه کاربردی در شبکه دارد ؟
تابلو پچ پنل (Patch Panel)
پچ پنل در واقع یک تابلو شامل تعدادی پورت می باشد که درون رک نصب می شود. کابل های زوج سیمی که به قسمت های مختلف ساختمان رفته اند با آچار پانچ به پشت پچ پنل وصل میشوند.

انواع پچ پنل
پچ پنل

کابل های زوج سیم که به کانکتورها متصل هستند را می توان به جلوی پچ پنلها متصل کرد و سپس به سوئیچ یا روتر متصل کرد. در واقع وظیفه پچ پنل اتصال کابلهای زوج سیم به تجهیزات مانند روتر، سوئیچ و … میباشد.

 

پچ پنل
انواع پچ پنل

پچ پنل ها معمولا ۱۲، ۱۶ ،۲۴، ۴۸ و ۹۶ دارند و پورتهای آن می توانند برای اتصال به تلفن (کانکتور RJ-11) و یا اتصال به شبکه (کانکتور RJ-45) باشند. برای کابلهای فیبر نوری نیز پچ پنل داریم که کانکتورهای فیبرنوری به آن متصل می شوند.

پچ پنل
انواع پچ پنل

نگهدارنده کابل پشت پچ پنل یا Support bar
از این ابزار برای ارایش کابلها در رک و پشپ پچ پنل استفاده میشود که در نمونه ای از استفاده آن را مشاهده میکنید. Support bar ها در ابعاد و نمونههای مختلف وجود دارند.

 

پچ پنل
انواع پچ پنل

 

Notice: Undefined index: tj_shopping_cart in /home/amolwebc/domains/tjgostar.com/public_html/public/footer.php on line 10 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/amolwebc/domains/tjgostar.com/public_html/public/footer.php on line 10 0
سبد خرید
Design & Programming byHinext Group تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت تجارت گستر می باشد