به این دلیل مهم بهتر است مودم VDSL به جای مودم ADSL بخرید

اگر کاربری بخواهد این روزها یک مودم DSL خریداری کند؛ دو گزینه کلی پیش‌رو دارد: خرید مودم ADSL یا خرید مودم VDSL؟

البته، مودم‌های VDSL از استانداردهای ارتباطی ADSL و +ADSL۲ هم پشتیبانی می‌کنند ولی به نسبت مودم‌های ADSL فعلا در بازار ایران قیمت‌های بالاتری دارند و مدل‌های محدودتری یافت می‌شود.

شاید کاربران ترجیح بدهند یک مودم ADSL ساده به قیمت ۱۰۰ هزار تومان خریداری کنند تا اینکه به سراغ یک مودم VDSL با قیمت چند صد هزار تومان بروند.

اما می‌خواهم یک دلیل مهم و محکم برای نخریدن مودم ADSL و خرید مودم VDSL در این روزهای بازار اینترنت ایران برایتان بیاورم.

 

خبرهایی به گوش رسیده است که سازمان رگولاتوری مجوز ارایه اینترنت VDSL و VDSL۲ را به چندین شرکت بزرگ و معتبر ارایه‌دهنده اینترنت مانند پارس‌آنلاین، شاتل، آسیاتک و غیره داده است.

بنابراین؛ این شرکت‌ها تا چند ماه آینده اقدام به ارایه اینترنت پرسرعت VDSL خواهند کرد. اینترنت VDSL سرعتی بسیار سریع‌تری از ADSL دارد و می‌تواند به مرزهای ۵۰ و ۱۰۰ مگابیت برسد ولی اینترنت +ADSL۲ که جدیدترین نوع اتصال DSL روی این استاندارد است؛ حداکثر از سرعت ۲۴ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

دوراندیشی اقتصادی

انتظار می‌رود تا پایان سال، بسیاری از کاربران ایرانی در شهرهای بزرگ بتوانند مشترک اینترنت VDSL شوند. فعلا فقط شرکت مخابرات ایران اقدام به عرضه اتصال‌های VDSL کرده است که شامل چندین شهر بزرگ شده و سرویس‌ها و قیمت‌هایی نسبتا بالا برای کاربران خانگی دارند.

شکسته شدن انحصار اینترنت VDSL می‌تواند قیمت‌های سرویس‌های مختلف را هم کاهش دهد و شاهد رقابتی شدن سرعت و حجم روی این نوع سرویس اینترنت پرسرعت همانند ADSL باشیم.

 

 

پس، منطقی نیست وقتی قرار است تا چند ماه آینده یا حداکثر یک سال آینده اینترنت VDSL به دم در خانه‌تان بیاید و شما امکان استفاده از اینترنت با سرعت‌های ۵۰ مگابیت را داشته باشید؛ به سراغ خرید یک مودم روتر ADSL بروید و بعد سال آینده مجددا مجبور به خرید یک مودم VDSL شوید.

 

اگر اهل حساب و کتاب کردن؛ پیش‌بینی و دوراندیشی هستید؛ بهتر است دنبال خرید یک مودم روتر VDSL خوب باشید. 

شاید لینک‌های زیر به شما در خرید یک مودم VDSL کمک کنند:

 

منبع : شبکه چی 

Notice: Undefined index: tj_shopping_cart in /home/amolwebc/domains/tjgostar.com/public_html/public/footer.php on line 10 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/amolwebc/domains/tjgostar.com/public_html/public/footer.php on line 10 0
سبد خرید
Design & Programming byHinext Group تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت تجارت گستر می باشد