استابلایزر چیست ؟


ترانس اتوماتیک و استابلایزر ابزاری است که به  کمک آن نوسانات ولتاژ شبکه برق جبران می‌شود. با کم و زیاد شدن بار گذاری شبکه برق در طول شبانه روز، روزهای هفته و حتی فصل‌های گوناگون سال، ولتاژ آن یکسان نبوده و زیاد و کم می‌شود. برای نمونه در فصل تابستان و در هنگام غروب آفتاب از یک سو همچنان گرمای روز از بین نرفته و نیاز است که کولرها روشن باشند، از سوی دیگر با کم شدن روشنایی، چراغ‌های ساختمان‌ها نیز روشن هستند و نیز در این زمان همه واحدهای اداری، تجاری، صنعتی و خانگی پویا و لوازم برقی آنها نیز روشن هستند. در این زمان مصرف برق به بیشترین اندازه خود می‌رسد و ولتاژ شبکه بسیار کم می‌شود. در فصل‌های خنک و در نیمه‌های شب که مصرف برق بسیار کم است، ولتاژ شبکه به بیشینه خود می‌رسد. بنابراین کم و زیاد شدن ولتاژ برق طبیعی و گریز ناپذیر است.
 

استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ برق، همانی است که نوسان ولتاژ را تثبیت کرده و به مصرف کننده می فرستد.مهم ترین عوامل خراب شدن وسایل برقی، نویزهای برق شهر، نوسان و یا قطع و وصل ناگهانی ولتاژ یا برق شهر بوده که آسیب جدی بیش تر در قسمت حساس و اصلی دستگاه هم چون موتور، کمپرسور، پاور اتفاق افتد.

به منظور محافظت از تثبیت کننده ولتاژ لوازم برقی و ترانس یخچال به ویژه کولر گازی، یخچال، لباسشوئی، سیستم صوتی و تصویری و کامپیوتر و باید از استابیلایزر استفاده کرد همچنین، تولید کننده لوازم برقی در مقابل اشکال به وجود آمده به علت نوسان برقی در دستگاه بدون استابلایزر هیچ مسئولیتی را قبول نمی کند.

در هزینه ناشی از خسارات احتمالی و کارکرد نا مطلوب دستگاه در اکثر زمان به مراتب بیش از هزینه پیشگیری خرید استابیلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ است. بررسی انجام شده روی لوازم برقی  مشخص است که فروش ترانس نوسان برق شهر علت خرابی و از کار افتادگی وسیله برقی و دستگاه  حساس است. برای جلوگیری از آسیب دیدگی و صرف هزینه گزاف تعمیرات و اتلاف برق بهترین راه مصرف استابلایزر است.

استابلایزر فاراتل 

فروش استابلایزر

خرید استابلایزر

موارد استفاده از استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ:

این دستگاه یا تثبیت کننده ولتاژ برای هر وسیله برقی و الکترونیکی که نوسانات برق و افت ولتاژ احتمال خرابی دستگاه موجب خسارات مالی، جانی و تلف شدن وقت می شود کاربرد دارد که عبارت اند از:

دستگاه  صنعتی مانند دستگاه چاپ و بسته بندی خط های تولید و آسانسور
محیط بیمارستان مثل دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی و رادیولوژی سونو گرافی انژیوگرافی پزشکی هسته ای دندان پزشکی محیط آزمایشگاه و اتاق  عمل
مصارف نظامی
آپارتمان مسکونی واداری به شکل مجزا و یا کل آپارتمان

مزایای  مصرف استابلایزر : (موارد استفاده استابلایزر – ترانس اتوماتیک)

با قرار دادن یک دستگاه استابلایزر نمایندگی فاراتل در ورودی برق منزل می توان کلیه لوازم منزل و سیم کشی داخل را در مقابل اختلال برق شهربه طور کامل حفاظت کرد. وجود استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ به خصوص در مناطقی که دارای برق ضعیف تر است تا چندین درصد هزینه محاسبه شده در قبض برق را کم شود.

حالت عملکرد استابیلایزر:

دستگاه استابلایزر در نمایندگی فاراتل جهت تثبیت کننده ولتاژ و تنظیم ولتاژ ، مورد استفاده قرار می گیرد.

این استابلایزر و ترانس بر اساس تغییر تعداد دور سیم پیچ بر روی هسته حلقوی و استوانه ای عملیات اصلاح را انجام دهد.دستاوردی مثل پیوسته بودن خطی و سینوسی کامل بودن و هماهنگ کردن فاز ترانس یخچال جزء خصوصیات این دستگاه می باشد.

عملکرد کنترل در این دستگاه در یک نوع دیجیتال است. بالا بودن توان ، دقت و کیفیت کنترل شده و ولتاژ ترانس اتوماتیک خروجی جزو خصوصیت اساسی این دستگاه است.

با بالا رفتن یا کم شدن میزان دور سیم پیچ به دست بازوی متحرک سرو موتور میزان القای ترانس اتوماتیک و در مقابل ولتاژ افزایش یا کم که سیم پیچ اولیه ترانس بوک بست پیش بینی شده  که به دست واریابل و ترانس تغذیه شود و سیم پیچ ثانویه آن به صورت سری بین بازو و منبع انرژی وصل است، به شکلی که ولتاژ نیاز برای شبکه را اضافه یا کم می شود.

یک مدار کنترل الکتریکی  ترانس به  صورت مداوم ولتاژ خروج دستگاه را کنترل کرده و آن را با یک مقدار ثابت مرجع مقایسه  شود. در صورت افزایش یا کم شدن ولتاژ از میزان تعیین شده فرمان حرکت به سرو موتور بازوی ذغال ترانس اتوماتیک بر روی ترانس متغیر یا واریاک ارسال می شود تا وقتی که  ولتاژ به محدوده مجاز برسد، سپس موتور و بازوی ذغال تا فرمان بعد ناشی از تغییر ترانس ولتاژ ثابت است.

این  راه اصلاح ولتاژ  ترانس هیچ نوع  مداخله  با هماهنگی تولید نکرده و هیچ نوع امواجی را در منبع برق ورودی نبوده و حرکت بازوی ذغال سرو موتور بسیار سریع و با کنترل دقیق ولتاژ لحظه را حذف یا بسیارکم کند. کنترل ولتاژ در خروجی می تواند تغییرات ولتاژ ناشی از افزایش یا کاهش جریان بار مصرفی را نیز پوشش دهد.

 فروش ترانس ولتاژ متناسب ثبت شده به شکل پیوسته  به دست یک تقویت کننده آنالوگ تند نمونه برداری شود وبا یک جایگاه ثابت ولتاژ مستقیم مقایسه شود اندازه تفاوت ولتاژ ورودی و خروج به سیستم کنترل سرو موتور فرستاده شود. سرووموتور با سرعت بالا و مطمئن برای جبران ولتاژ آغاز می شود و محل ذغال را تا رسیدن به  مرحله مطلوب تغییر می دهد.

از جمله کشور هایی که سازنده استابلایزر هستند میتوان به استابلایزر آلمانی، استابلایزر  تایوانی، استابلایزر چینی و استابلایزر ژاپنی اشاره نمود.

الزامات برق بیمارستان چیست (1)

 855 در اکثر مدارها و دستگاه هاى الکترونیکى، براى تأمین انرژى و توان مصرفى سیستم، نیاز به منابع تغذیه داریم. منابع تغذیه، ولتاژ مورد نیاز خود را از طریق برق شهر تهیه مى کنند. حال اگر به هر دلیلى جریان بار یا ولتاژ برق شهر تغییر کند، ولتاژ خروجى منبع تغذیه ثابت نمى ماند. این تغییر ولتاژ روى دستگاه هاى مرتبط با آن، نظیر تجهیزات حساس (تجهیزات پزشکى و ... )، اثر مى گذارد و سبب خطا در عملکرد آن مى شود. براى جلوگیرى از این گونه خطاها باید ولتاژ خروجى منابع تغذیه را ثابت نگه داریم. براى تثبیت ولتاژ خروجى منابع تغذیه از رگولاتورهاى ولتاژ ( تثبیت کنندة ولتاژ یا استابلایزر ) استفاده مى کنند. رگولاتور ولتاژ مى تواند با تغییر ولتاژ ورودى یا تغییر جریان بار، ولتاژ دوسر بار را ثابت نگه دارد. در منابع تغذیه، مدار رگولاتور بین صافى و بار قرار مى گیرد به این ترتیب تمامى تغییرات ولتاژ منبع تغذیه را که به دوسر خازن صافى مى رسد حذف مى کند و ولتاژ تثبیت شده اى به بار مى رسد.

یکسوساز: عمل یک طرفه کردن جریان متناوب ثانویه ترانسفورماتور را انجام مى دهد.

صافى: عمل صاف کردن و یک نواخت کردن ولتاژ یکسو شده را به عهده دارد. ساده ترین صافى شامل یک خازنا لکترولیتب  ظرفیتن سبتاً زیاد است. استفاده از فیلترهاى پایین گذر در صافى ها نیز متداول است.

رگولاتور ولتاژ: رگولاتور ولتاژ از تغییرات ولتاژ دوسر بار جلوگیرى مى کند وآن را ثابت نگه مى دارد.

قیمت استابلایزر تک فاز

استابلایزر سه فاز قیمت

قیمت استابلایزر امگا

نوسان گیر برق سه فاز

خرید استابلایزر

ترانس اتوماتیک سه فاز

بار: هر نوع مصرف کننده اى که به خروجى رگولاتور متصل مى شود بار نامدارد . بار ممکن است یک کامپیوتر یا یک دستگاه الکترونیکى باشد. ولتاژ صاف شده و تثبیت شده خروجى رگولاتور به بار داده مىشود تا آن را فعال کند.

تحقیقات انجام شده نشان مى دهد عمده ترین عوامل خرابى لوازم برقى، نویزها، نوسانات و قطع و وصل ناگهانى، کم و زیاد شدن ولتاژ و مشکلات دیگر برق شهر بوده که آسیب هاى به وجود آمده توسط عوامل ذکر شده عمدتا در قسمت هاى حساس و گران قیمت دستگاه همچون موتور، پاور و غیره اتفاق مى افتد. به همین منظور براى حفاظت از لوازم برقى و الکتریکى، حتما باید از دستگاه هاى استابلایزر استفاده کرد همچنین لازم به ذکر است، فروشندگان و تولید کنندگان این گونه لوازم ( لوازم الکتریکى نظیر تجهیزات پزشکى) اکثراً در قبال اشکالات به وجود آمده به دلیل نوسانات برق در دستگاه هاى فاقد استابلایزر، هیچ گونه گارانتى و ضمانتى ارائه نمى کنند.

به طور کلى مى توان گفت هزینه ناشى از خسارات احتمالى و عملکرد نا مطلوب دستگاه در اکثر مواقع به مراتب بیش از هزینه پیشگیرى (استفاده از استابلایزر) است. در مورد تفاوت هاى استابلایزر با محافظ ها مى شود اشاره کرد که دستگاه هاى محافظ، فقط داراى یک برد الکترونیکى است که به هنگام بالا و یا پائین بودن ولتاژ برق شهر از حد تعریف شده، برق را قطع مى کند و نیز داراى یک مدار تاخیر جهت وصل مجدد برق شهر با زمان معین است که این سیستم به دلیل ساده بودن و فیلتر نکردن ولتاژ، محافظ مطمئن و کاملى براى دستگاه هاى مصرف کننده نیست ولى استابلایزر با کمک میکر و کنترولر (M i c r o c o n ) هوشمند و (troller)  مدارات فیلتر داخلى (Regu) و رگولاسیون محافظى بسیار (lation) مطمئن براى لوازم برقى است.استابلایزرها دستگاه هایی هستند که با مکانیزم های خاص، علیرغم نوسان ولتاژ ورودی، در خروجی خود می توانند ولتاژ معینی را با تولرانس مطلوب تأمین کنند. استابلایزرهای ولتاژ، نوعی جبران کننده کاهش ولتاژ و تعدیل کننده افزایش ولتاژ است که این عملیات، بدونهیچگونه پرش و نوسان لحظه ای است، طوریکه کاهش یا افزایش مورد نظر به صورت خطی است. خروجی این دستگاه ها با در نظر گرفتن تولرانس معین به صورت ثابت، در انواع تکفاز با ولتاژ خروجی 220 ولت و در انواع سه فاز با ولتاژ خروجی 380 ولت بین هر دو فاز خواهد بود. مکانیزم های اصلاحی می تواند به صورت الکتریکی، الکترونیکی، مکانیکی و یا ترکیبی از آن ها باشد که نوع بهینۀ آن برای مصارف حساس، نوع الکترومکانیکی است.

سروموتور چیست؟

سرووموتور سیک نوع موتور الکتریکی میباشد که به دلیل استفاده در پروژه های صنعتی به صورت حلقه بسته ، مجهز به سیستم های کنترل فیدبک دار شده است ، که متغییر کنترل شونده موقعیت ،سرعت،گشتاور میباشد. لختی در این موتور ها بسیار پایین بوده و درنتیجه تغییر سرعت در این نوع موتور های بسیار سریع میباشد. اولین سیستم های الکتریکی سرو نیز با نام سرو موتورهای DC پا به عرصه دنیای صنعتی گذاشت،صرفنظر از اشکالات ذاتی موتورهای DC مانند ساختار پیچیده (به خصوص در ماشین های DC با جبران سازی کامل)،راندمان پایین تر نسبت به ماشین های AC و همچنین قیمت بالا و هزینه تعمیرات و نگهداری زیاد داشتند،ماشین های DC به دلیل جاروبکهای کربنی نیازمند نگهداری و بازدیدهای دوره ای می باشند و به دلیل کموتاتور های مکانیکی قابلیت اطمینان در این ماشینهای نیز کاهش چشمگیری می یابد و امکان یکسوسازی جریانهای بزرگ را ندارد. بنابراین،به دلیل دارا بودن مشخصه های بسیارمناسب در ماشینهای AC مانند: راندمان بالا ، گشتاور مناسب و نرم که مهمترین عامل رقابت بین ماشن های AC و DC میباشد،ماشینهای DC کم کم جای خود را به ماشین های AC دادند و به تبع آن ، سرو موتور های AC نیز جایگزین سرو موتورهای DC شدند،هرچند هنوز هم از سرو موتورهای DC در برخی موارد محدود استفاده میشود. سروو موتورها به طور کلی به 2 دسته کلی DCو ACتقسیم میشوند که قالبا در صنعت از سروو موتور های ACاستفاده میکنند که به صورت 3 فاز و تک فاز در بازار موجود میباشد که البته موتور های این سیستم به صورت 3 فاز میباشند و فقط مبدل قدرت آنها(درایو سرو موتورها) تکفاز و 3 فاز میشود.

استابلایزر رله ای یا استابلایزر سروو موتوری

بعد از شناخت استابلایزر و انواع آن ( استابلایزر رله ای و استابلایزر سروو موتوری ) ، حال نوبت آن است که بدانیم کدام یک از آنها برای مصرف ما مناسب است. با مطالعه این آموزش شما علاوه بر شناخت موارد استفاده انواع استابیلایزرها می توانید بهترین انتخاب استابلایزر را برای خود داشته باشید.

چه زمانی از استابلایزر رله استفاده کنیم ؟

هر زمان نوسانات برق شهر به صورت پله ای بوده و ولتاژ به مقدار زیادی پرش می کند (بر فرض مثال ولتاژ به طور ناگهانی از 220 به 170 کاهش پیدا کند یا به بالای 240 ولت برسد ) بهتر است از استابیلایزر رله استفاده گردد که از سرعت سوئیچ بالایی بر خوردار است .

 

چه زمانی از استابلایزر سروو موتوری استفاده کنیم ؟

در هر مکانی که به هر دلیل ولتاژ برق شهر در اکثر مواقع پایین تر یا بالاتر از حد مجاز است و نوسانات ولتاژ به صورت پله ای نیست بهتر است از استابیلایزر سروو موتوری استفاده گردد که از دقت بیشتری برای جبران و کاهش ولتاژ برخوردار است 

موارد کاربرد استابلایزر

یکی از سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که استابلایزر چیست و دیگر اینکه از آن در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟ اگر با استابلایزر آشنا شدید و اکنون می خواهید بدانید که استابیلایزر برای مصرف شما کاربرد دارد یا نه ، مطالعه این آموزش را به شما پیشنهاد می کنیم.

بطور کلی  در مواردی که برق شهر دچار کاهش یا افزایش ولتاژ می شود و تجهیزات مورد استفاده به نوسانات برق شهر حساس باشند.

مصارف خانگی (یخچال ، تلویریون ، کامپیوتر ، کولر و ....)

اداری (کامپیوتر ، سرور های اطلاعاتی ، مانیتور و ...)

صنعتی ( دستگاه پانچ cnc  ، دستگاه فرز و تراشcnc   ، خطوط تولید مکانیزه برقی و ...)

پزشگی و آزمایشگاهی ( سی تی اسکن ، ام ار آی ، سونوگرافی ، اتوکلاو و ...)

تفاوت استابلایزر رله ای و سروو موتوری

همانطور که می دانید استابلایزر ها به دو دسته تقسیم می شوند: استابلایزر رله ای و استابلایزر سروو موتوری ، حال نکته مهم این است که آنها را بشناسیم تا بتوانیم هنگام خرید استابلایزر و مشاهده قیمت آنها انتخاب مناسبی را داشته باشیم. این آموزش شما را با تفاوت های این دو تکنولوژی استابیلایزر آشنا می کند.

استابلایزر رله ای:

این استابیلایزر ، از سرعت سوئیچ خیلی بیشتری نسبت به استابلایزر سروو موتوری برخوردار است و این کار را در کسری از ثانیه انجام می دهد در حالی که نمونه سروو موتوری بین 3 تا 7 ثانیه در بهترین حالت تاخیر دارد اما تغییرات ولتاژ را با دقت 10 تا 20 ولت اصلاح می کند . هزینه تعمییرات ساختار رله ای بسیار کمتر از سروو موتوری می باشد .

استابلایزر سروو موتوری:

از دقت بالاتری نسبت به استابلایزر رله ای برخوردار است  و تغییرات ولتاژ را با دقت  3 تا 5 ولت اصلاح می کند در صورتی که این عدد در نمونه رله ای 20 ولت می باشد. راندمان بالا و طول عمر بیشتر مزیت مهمی در استابلایزر سروو به حساب می آید اما هزینه تعمییرات به خاطر طراحی دینامیکی بسیار بالاتر از استابلایزر رله ای است .

تثبیت کننده ولتاژ برق چیست؟

استابلایزر یا استبیلایزر یا استابیلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ برق یا Stabilizer دستگاهی است که از آن به منظور حفاظت از لوازم برقی در مقابل نوسانات برق شهر استفاده می گردد . این دستگاه در زمان افت یا افزایش ولتاژ برق شهر از میزان 220 ولت ولتاژ برق را اصلاح نموده و آن را به سطح 220 ولت بر می گرداند و از دستگاه های برقی بدون قطع برق محافظت می نماید.

استابلایزر با روشهای مختلفی ساخته می شود. در نوع ترانسی قسمت کنترل استابلایزر ولتاژ برق شهر را مانیتور کرده ودر صورت افزایش یا کاهش برق
TAB های ترانس را تغییر می دهد. استابیلایزرها در صورت وجود برق شهر می توانند تغییرات ولتاژ در حد 140 الی 240 ولت را جبران نمایند.

در صورت خارج شدن ولتاژ برق شهر از محدوده حداقل و حداکثر ولتاژ استابلایزر (140-260)
برق خروجی دستگاه قطع می گردد.

قیمت استابلایزر تک فاز

استابلایزر سه فاز قیمت

قیمت استابلایزر امگا

نوسان گیر برق سه فاز

خرید استابلایزر

ترانس اتوماتیک سه فاز

استابلایزر یا تثبیت کننده ی ولتاژ چیست ؟

تحقیقات انجام شده نشان می دهد عمده ترین عوامل خرابی لوازم برقی، نویزها ، نوسانات و قطع و وصل ناگهانی ، کم و زیاد شدن ولتاژ و مشکلات دیگر برق شهر بوده که آسیب های بوجود آمده توسط عوامل ذکر شده عمدتا ً در قسمت های حساس و گران قیمت دستگاه همچون موتور ، کمپرسور، لباسشوئی، کولر گازی، دستگاههایCNC، دستگاههایPLC ، دستگاههای چاپ و برش، دستگاههای پزشکی، دستگاههای بافندگی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد .
استا بلایزر، سیستم تنظیم و تثبیت کننده ولتاژ است که در صورت افت، نوسان و یا هر گونه تداخل در شبکه آن را به سرعت تشخیص داده و بصورت اتوماتیک رفع می نماید. عملکرد این دستگاه بدون سر و صدا بوده و از تکنولوژی روز دنیا (
Servo. SYS) بهره مند است.
استابلایزرها جهت جلوگیری از نوسان و پرش های ناگهانی برق شهری (
V220 ) و برق سه فاز برای محافظت از کلیه ی لوازم برقی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد این استابلایزر با داشتن سیستم میکروپروسسوری ولتاز ورودی را اندازه گیری کرده و با توجه به کاهش یا افزایش ولتاژ در ورودی را تشخیص داده و در خروجی ولتاژ V220 یا 380V ثابت با دقت %1 و به صورت خطی و پیوسته د رخروجی ارائه می دهد و همچنین با داشتن هسته ی حلقوی از جنس مس و جاروبک ذغال با چرخش بر روی سطح هسته ی حلقوی خروجی ثابت ارائه می دهد.
این روش اصلاح ولتاژ هیچگونه تداخل با هارمونیکی تولید نکرده و هیچ امواجی را در منبع برق ورودی ندارد.حرکت بازوی ذغال سرو موتور بسیار سریع و با کنترل دقیق ولتاژ لحظه ای
over shoot را حذف یا بسیار کاهش می دهد
مکانیزم کنترل در این دستگاهها در نوع دیجیتال می باشد. بالا بودن توان ، راندمان ، دقت و کیفیت کنترل شده. ولتاژ خروجی جزو خصوصیات مهم این دستگاه هاست.
در ضمن هزینه ناشی از خسارات احتمالی و عملکرد نا مطلوب دستگاه در اکثر مواقع به مراتب بیش از هزینه پیشگیری (استفاده از استابلایزر) می باشد .
استابلایزر ها بر اساس تغییر تعداد دور سیم پیچ بر روی هسته های حلقوی و استوانه ای عملیات اصلاح را انجام می دهند.دستاوردهای همچون پیوستگی خطی و سینوسی کامل بودن و هماهنگی فازها جزء خصوصیات این دستگاه ها می باشد. مکانیزم کنترل در این دستگاهها در یک نوع دیجیتال می باشد بالا بودن توان ، راندمان ، دقت و کیفیت کنترل شده. ولتاژ خروجی ثبت و خطی جزو خصوصیات مهم این دستگاه هاست. استابلایزر ولتاژ سری
SVC در هر فاز دارای یک الکترو موتور Dc Servo Motor هستند که بر روی ترانس متغیر Variable Transformer Or Variac مونتاژ شده است. با افزایش یا کاهش تعداد دور سیم پیچ بوسیله بازوی متحرک سرو موتور میزان القای ترانس و در نتیجه ولتاژ افزایش یا کاهش می یابد .سیم پیچ های اولیه ترانس بوک بست(buck/boost) پیش بینی شده توسط واریابل تغذیه می شود و سیم پیچ ثانویه آن به طور سری بین بازو و منبع انرژی متصل می باشد ، به طوری که ولتاژ نیاز برای شبکه را اضافه یا کم می کند و در نتیجه با استفاده از سیستم میکروپروسسوری هوشمند باعث تثبیت ولتاژ خروجی می شود
                                                                             

مراحل تثبیت ولتاژ خروجی در ترانس اتوماتیک

ترانس های اتوماتیک انرژی الکتریکی را در یک سیستم جریان متناوب ، از یک مدار به مدار دیگر انتقال می دهد و می تواند ولتاژ کم را به ولتاژ زیاد وبالعکس تبدیل نماید ، به این ترتیب که انرژی الکتریکی را به وسیله دو یا چند سیم‌پیچ و از طریق القای الکتریکی از یک مدار به مداری دیگر منتقل می‌کند. جریان جاری در مدار اولیه ترانس اتوماتیک موجب به وجود آمدن یک میدان مغناطیسی در اطراف سیم‌پیچ اولیه می‌شود ، این میدان مغناطیسی به نوبه خود موجب به وجود آمدن یک ولتاژ در مدار دوم می‌شود که با اضافه کردن یک بار به مدار دوم این ولتاژ می‌تواند به ایجاد یک جریان در ثانویه بینجامد. در ترانس های اتوماتیک انرژی به همان شکل الکتریکی باقی مانده و فرکانس آن نیز تغییر نمی کند و فقط مقادیر ولتاژ و جریان در اولیه و ثانویه متفاوت خواهد بود. 
                                                                                   

Notice: Undefined index: tj_shopping_cart in /home/amolwebc/domains/tjgostar.com/public_html/public/footer.php on line 10 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/amolwebc/domains/tjgostar.com/public_html/public/footer.php on line 10 0
سبد خرید
Design & Programming byHinext Group تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت تجارت گستر می باشد