انواع هارد دیسک


 (Parallel Advanced Technology Attachment(PATA 

 این نوع از دیسک ها با نام های( IDE (Integrated Drive Electronicsو( EIDE (Enhanced Integerated Drive Electronics شناخته می شوند. این برچسب اشاره می کند به نوع واسطه ای که هارد دیسک ها برای اتصال به بورد CPU استفاده می کنند.

 این هارد دیسک  از یک کابل که دارای 40 یا 80 سیم می باشد و یک کانکتور پهن 400 پین استفاده می کند. کابل هایی که دارای 40 سیم می باشند در هارد دیسک های قدیمی و کند استفاده می شدند در حالی که کابل 80 سیمی در هارد دیسک های سریع استفاده می شوند.

امروزه هارد دیسک های SATA جانشین این نوع از هارد دیسک شده اند. هارد دیسک های EIDE بعد از ترویج و ترقی تعدادی از هارد دیسک های IDE معرفی شدند، اگر چه، اصطلاح IDE به هر دو هارد دیسک های IDE و EIDE اشاره می کند.

(Serial ATA( SATA 

هارد سرور چیست

انواع هارد سرور hp

لیست قیمت هارد سرور hp

هارد سرور hp g8

هارد سرور sas

قیمت هارد سرور hp 10k

قیمت هارد سرور hp 146

سرعت هارد سرور

 این هارد دیسک ها از یک کانکتور کاملاً متفاوتی نسبت به PATA استفاده می کنند. به علاوه، از کابل Power متفاوتی نسبت به IDE استفاده می کنند. تفاوت های اصلی بین هارد دیسک های  SATA و PATA وجود دارد: قالب این هارد دیسک باریکترست و انتقال داده های سریعتری دارند. با این حال، این تفاوت سرعت در هارد دیسک های SATA و PATA که دارای RPM یکسانی هستند تشخیص داده نمی شوند. هارد دیسک های  SATA کارآمدتر هستند و برق کمتری نسبت به PATA استفاده می کنند.

(Small Computer System Interface(SCSI

  این هارد دیسک ها شبیه  هارد دیسک های IDE هستند. چرخش آنها در مقایسه با هاردهای IDE وSATA در حد بالاتری می باشند. هاردهای IDE ،SATA به طور معمول دارای سرعت چرخش 7200 RPM هستند، در حالی که هاردهای SCSI دارای سرعت چرخش 10000 تا 15000 RPM هستند. امروزه هارد دیسک های SATA با سرعت 10000 هم تولید شده است. RPM بالاتر منجر به دسترسی سریعتر به داده ها می شود، اما ممکن هست سریعتر هم دچار مشکل  شود. هارد دیسک های SCSI به یک کنترلر احتیاج دارند که به عنوان واسطه ای بین هارد دیسک و مادر برد عمل کند.

(Solid State Drive( SSD

 این هارددیسک ها،برخلاف انواع دیگر، اجزای متحرکی ندارند. به طور نمونه، هاردیسک ها شامل یک دیسک مغناطیسی چرخشی هستند که عملیات ذخیره سازی داده ها را اجرا می کنند، اما SSDها از نیمه هادی ها برای این کار استفاده می کنند. از این رو، در آنها اجزای متحرکی وجود ندارد. اگرچه قیمت آنها مقدار کمی بیشتر از دیگر هارددیسک هاست.

بهترین SSDها در 2011

SSD ها(Solid State Drive) رسانه بسیار سبکتر ، سریعتر، بی صداتر و بسیار کارآمدتری برای ذخیره سازی داده ها هستند. SSD نوع جدیدی از حافظه های ذخیره سازی هستند که به طور روبه رشدی برای تولید کننده های کامپیوتر ها و لپ تاپ ها محبوب شده است.کامپیوترهای ما برای مدت طولانی با هارددیسک ها کار می کنند و هارددیسک ها منطقه اصلی برای ذ خیره سازی داده های موردنیاز کاربر هستند. همان طور که کامپیوترها کوچکتر و سبک تر می شوند، احتیاج هست که قطعات سنگین با قطعات کوچکتر و سبک تر جایگزین شوند و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، اینجا جایی است که هارددیسک های SSD وارد می شوند.

ماهیتاً SSD یک هارددیسک برای ذخیره سازی سلول های حافظه و داده هست. شما حتی می توانید آن را یک نوع کارت حافظه بنامید. شبیه هارددیسک ها ، SSD دارای یک حافظه CACHE هست (منطقه ای هست که داده هایی که به طور تکراری به آن دسترسی دارند قرار می گیرد) اما فرق اصلی این دو در تکنولوژی که استفاده می کنند، می باشد. روی SSD داده ها نوشته می شوند و دوباره نوشته می شوند وبر روی چیپ حافظه ای که در داخلش هست نوشته می شوند و دیگر احتیاجی به یک منبع برق خارجی برای دسترسی به این داده ها نمی باشد به علاوه به موتور چرخشی هد هم نیازی ندارد. این ویژگی ها کاملاً با هارددیسک ها متفاوت است زیرا هارددیسک ها به یک موتور چرخشی هد نیاز دارند و از طرفی به یک منبع برق برای فعال کردن هد های خواندن و نوشتن برای دیسک های هارد نیاز دارند.

مزیتی که SSD ها دارند این هست که SSD بسیار مقاوم تر و قوی تر هست نسبت به هارددیسک ها و عملکرد آنها نشان می دهد که بی سر وصدا تر می باشند. به علاوه، هارددیسک های سنتی، از دیسک های مغناطیسی استفاده می کنند در صورتی که SSD از نیمه هادی ها و چیپ ها ساخته شده اند. امروزه، هاردهای External که به بازار می آیند بیشتر با تکنولوژی SSD بسته بندی می شوند تا تکنولوژی های هارددیسک ها، اما قیمت زیباتری هم دارند.

 بهترین SSD ها در بازار

OCZ Vertex 3Pro - یکی از بهترین SSD هایی هست که امروزه شما در بازار می توانید پیدا کنید و به تکنولوژی های بسیار پیشرفته ای مجهز هست که باعث ارائه سرعت بالایی در حدود 500MB/Sec  برای خواندن و نوشتن می شود. به هر حال این SSD دارای قیمت بالایی می باشد. این SSD با نام SandForce هم شناخته می شود.

(Micron C400(CRUCIAL M4 –

CRUCIAL اولین کمپانی بود که SSD را ارائه کرد وآنها استاندارد بالایشان را با این محصول خاص حفظ می کنند. سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب MB/Sec355 ، 256 هست ، که اصلاً بد نیست. به علاوه، قیمت این SSD بسیار رقابتی می باشد. این SSDها دارای مدل هایی با سرعت های 64،128،256،512  می باشد.

 

INTEL SSD 320 –INTEL سومین تولید کنده SSD می باشد که پیشنهاد می کنیم وآن یک سرعت بسیار گیج کننده ای برای خواندن و نوشتن ارائه می دهد(3GB/Sec). این SSD دارای تعداد زیادی مدل می باشد ( بر اساس اندازه ذخیره سازی) و این علت گسترش زیاد SSD های INTEL  می باشد. قیمت های مناسبی دارد و می توانیم مدلهایی را بین GB 40 تا GB 588 انتخاب کنیم.

هارد سرور چیست

انواع هارد سرور hp

لیست قیمت هارد سرور hp

هارد سرور hp g8

هارد سرور sas

قیمت هارد سرور hp 10k

قیمت هارد سرور hp 146

سرعت هارد سرور

Notice: Undefined index: tj_shopping_cart in /home/amolwebc/domains/tjgostar.com/public_html/public/footer.php on line 10 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/amolwebc/domains/tjgostar.com/public_html/public/footer.php on line 10 0
سبد خرید
Design & Programming byHinext Group تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت تجارت گستر می باشد