پچ پنل فیبر نوری

 

 

اگر شما در حال برنامه ریزی برای نصب و راه اندازی شبکه ای هستید که تجهیزات شبکه متنوع، کابلهای فراوان و ... را در خود جای می دهد و قرار است این شبکه برای مدت طولانی به عنوان بخش مرکزی شرکت شما وظیفه برقراری ارتباطات را بر عهده گیرد و با توسعه شرکت و ایجاد نیازهای جدید، بتوان شبکه فوق را با حداقل هزینه و در زمان کوتاهی (  با توجه به شرایط جدید ) توسعه داد، قطعا باید از تجهیزاتی استفاده کنید که به شبکه شما انعطاف پذیری بالایی در برابر تغییرات احتمالی افزوده و در عین حال امنیت ، نظم ، زیبایی و سرعت دسترسی به تجهیزات مختلف را ارتقا دهد. از جمله این تجهیزات می توان به انواع مختلف پچ پنل اشاره نمود. 

بر اساس بستر انتخابی شبکه ( فیبر نوری یا کابل شبکه مسی ) می توان از پچ پنل فیبر نوری یا پچ پنل مخصوص کابل شبکه مسی در شبکه خود استفاده نمایید. با توجه به موضوع این مقاله، در ادامه به معرفی پچ پنل فیبر نوری ، بررسی مزایا و ویژگی های پچ پنل فیبر نوری و در نهایت به معرفی انواع پچ پنل فیبر نوری خواهیم پرداخت.

 پچ پنل فیبر نوری جزء تجهیزاتی است که اتصالات فیبر نوری را در خود نگهداری می کند. به کار بردن این وسیله در شبکه ویژگی ها و مزایای متعددی به همراه خواهد داشت. از جمله ویژگی های استفاده از پچ پنل فیبرنوری عبارتند از :

1- یک نقطه مرکزی جهت گردآوری همه فیبرهای نوری ایجاد می نماید.

2- به دلیل متمرکز کردن فیبرهای نوری در یک نقطه، مدیریت شبکه آسان تر می شود.

3- به راحتی می توان بر عملکرد شبکه فیبرنوری نظارت نمود و در صورت نیاز به توسعه شبکه با حداقل هزینه آن را انجام داد.

4- عیب یابی و رفع عیوب احتمالی در شبکه فیبر نوری در صورت استفاده از پچ پنل فیبرنوری آسان تر انجام می شود.

5- ساختار فلزی پچ پنل فیبرنوری به گونه ای طراحی شده است که حداکثر حفاظت از تارهای فیبرنوری را به عمل می آورد.

6- با استفاده از پچ پنل فیبرنوری به شبکه خود، نظم و زیبایی خاصی را اضافه خواهید کرد.

7- پچ پنل فیبر نوری سبب خواهد شد تا خوانایی شبکه بهبود پیدا کند. این ویژگی به مدیر شبکه کمک می کند تا در هر لحظه بتواند تعیین کند، هر تار فیبر نوری در کدام بخش از شبکه مورد استفاده قرار گرفته است و وظیفه برقراری ارتباط کدامیک از تجهیزات شبکه را بر عهده دارد.

استفاده از پچ پنل فیبرنوری سبب می شود تا اتصالات فیبر نوری امن تر ، شبکه فیبر نوری منظم تر، زیباتر، قابل دسترس تر ، انجام تغییرات سریعتر و کم هزینه تر و در کل مدیریت بر چنین شبکه ای آسانتر و متمرکز تر صورت پذیرد و راندمان کاری بهبود یابد.

انواع پچ پنل فیبر نوری :  پچ پنل های فیبر نوری در دو گروه اصلی زیر دسته بندی می شوند:

پچ پنل فیبر نوری چیست

 


1- wallmount   : این نوع از پچ پنل ها ، غیر رکمونت بوده و جهت نصب بر روی دیوار می باشند. در حالت عادی، ظرفیت این نوع پچ پنل 12 رشته یا تار فیبر نوری ( 6 پورت ) می باشد. این نوع پچ پنل با عنوان باکس دیواری نیز معروف می باشد.

 


2- Rackmount : همانطور که از نام این نوع پچ پنل مشخص است، قابل نصب در رک های استاندارد شبکه بوده و در انواع مختلف ریل دار، ثابت و در ظرفیت های مختلف ( از لحاظ تعداد رشته یا تار فیبرنوری ) قابل ارائه می باشند. در حالت نرمال پچ پنل ها دارای 12 ، 24 و 48 پورت بوده و از لحاظ ابعاد، در مدل های 1 یونیت و 2 یونیت قابل عرضه می باشند.

 

همانطور که می دانیم، وظیفه اصلی پچ پنل فیبر نوری، فراهم آوردن امکانی برای خاتمه دادن تارهای فیبر نوری ( یا جوش دادن تارهای فیبر نوری به پیگتیل ) می باشد. هر تار از کابل فیبرنوری موجود در پچ پنل، به یک پیگتیل فیوژن شده و بسته به نوع کانکتور پیگتیل، از آداپتور مناسب در پچ پنل، جهت اتصال پیگتل به آن استفاده می شود. با انجام این عمل می توان از تارهای فیبر نوری برای برقراری لینک های مورد نیاز در بستر شبکه استفاده نمود. ساختار عمومی پچ پنل فیبرنوری شامل دو بخش اصلی می باشد، بخش اول محفظه یا بلنک نگهدارنده آداپتور های فیبرنوری و بخش دوم، سینی پچ پنل که دربرگیرنده کابل فیبر نوری ، کاست فیبر و سایر تجهیزات فیبر نوری مورد نیاز است.

Notice: Undefined index: tj_shopping_cart in /home/amolwebc/domains/tjgostar.com/public_html/public/footer.php on line 10 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/amolwebc/domains/tjgostar.com/public_html/public/footer.php on line 10 0
سبد خرید
Design & Programming byHinext Group تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت تجارت گستر می باشد